ליקויי למידה ויצירתיות


תלמידים בעלי לקויות למידה יכולים ללמוד כל מקצוע בעזרת הקלות ספציפיות וכך יצליחו להשתלב בחברה ציוניהם במבחנים ובעבודות יהיה לא פחות טובים משאר התלמידים. לעומת זאת לאחרונה סקרים וסטטיסטיקות רבות מראות כי רבים מהילדים ובוגרים בעלי לקוית למידה, כמובן כאלה שעברו אבחון פסיכודידקטי, הם בעלי דימיון רחב מעניין ועשיר הנותן להם פור גדול כאשר הם מתחילים "ליצור".
אותם סקרים מורים כי מעל ל60% מהתלמידים הלומדים בבית ספר לאמנות הם בעלי לקות למידה מסויימת.
תהליך יצירה אמנותי הוא תהליך הדורש ראש פתוח ומופשט, רצינות, נחישות וכמובן רצון להביע משהו מסויים. אותם תלמידים ליקויי למידה בדרך כלל עונים על כל הדרישות בלי שום בעיה.
אקדמיות לאמנות בארץ נותנות יחס רציני ואדיב לתלמידים אלו המתבטא בפטורים מקורסים מסוימים ליווי חונך בפרוייקטים לטובת תלמידים עם קשיים, מרכז למידה ועוד.. מעטפת זו עוזרת מאוד לאותם התלמידים להוציא את מה שיש להם וליצור אמנות מעניינת ומרתקת. לדוגמא באקדמיה בצלאל ישנו קורס יעודי לליקויי למידה המחזק את בטחונם בעמידה מול קהל ובאיך לנצל את הלקות למידה לטובת היצירה.
ליקוי למידה בהחלט יכול להיות ערך מוסף לאמנים לאנשי יצירה ומלאכה.

מידע נוסף על אבחונים

אבחון דידקטי באתר יעדים